Categorieën

Gebruikersrollen

Elke gebruiker kan een aantal rollen krijgen. Elke gebruikersrol gaat gepaard met rechten in het systeem. Een student zal bijvoorbeeld enkel content kunnen zien, maar een trainer kan ook content aanmaken. Via 'Permissies' op de managementpagina kan je zien welke rechten elke rol heeft.

De volgende rollen zijn standaard ingesteld. Bekijk de permissies in het systeem voor de exacte mogelijkheden.

Administrator: Hoogste rol in het systeem. 

Manager: Krijgt de pagina 'Management' toegevoegd in zijn menu. Hier kan hij o.a de bedrijven beheren, statistieken bekijken, pakketten aanmaken, licenties beheren en certificaten aanmaken. 

Company-administrator: Krijgt de pagina 'Mijn bedrijf' toegevoegd in zijn menu. Hier kan hij deelnemers aanmaken, deelnemers bewerken en hun voortgang inzien.

Trainer: Kan trainingen aanmaken en beheren.

Student: De deelnemer/cursist van de training.

LTI-student: Als een deelnemer binnenkomt via de LTI-koppeling, krijgt deze automatisch deze rol. De mogelijkheden zijn vergelijkbaar met de rol 'Student', maar een LTI-student kan enkel in een training en niet op bijvoorbeeld een overzichtspagina of het dashboard.

Het is mogelijk om rollen te combineren zodat een 'manager' bijvoorbeeld ook de rol 'Trainer' krijgt waardoor hij ook trainingen kan aanmaken en beheren. Je kan ook zelf permissies aan- of uitzetten per rol.


Voor administrators die alles moeten kunnen doen (dus bijvoorbeeld ook e-learnings kunnen aanmaken), raden wij aan rollen te combineren, namelijk: administrator, manager en trainer.