Categorieën

Algemene uitleg social boards

Met de social boards kan je de optie toevoegen voor gebruikers om berichten te plaatsen op het dashboard of bij een specifieke e-learning. De social boards hebben drie toepassingen die je tegelijkertijd in kan zetten:

  • De gebruiker kan openbare berichten plaatsen. Hiermee wordt het social board dus een manier om in contact te komen met andere gebruikers.
  • De gebruiker kan berichten plaatsen die doorgestuurd worden naar de trainer. Hiermee wordt het social board een manier om vragen te stellen aan de trainer. Berichten aan de trainer zijn openbaar voor alle andere deelnemers van de e-learning. Tip: Als je enkel van deze toepassing gebruikmaakt, kan je via de module 'Vertalingen' het woord 'Social board' vertalen naar bijvoorbeeld 'Stel een vraag'. Dan sluit de naamgeving aan bij jouw toepassing.
  • De gebruiker kan privé-berichten plaatsen. Hiermee wordt het social board dus een notitieblok van de gebruiker. Tip: Als je enkel van deze toepassing gebruikmaakt, kan je via de module 'Vertalingen' het woord 'Social board' vertalen naar bijvoorbeeld 'Notitieblok'. Dan sluit de naamgeving aan bij jouw toepassing.

Je bepaalt zelf welke van deze toepassingen je per social board instelt. Je kan dus per e-learning een social board aanmaken en bepalen hoe het social board gebruikt wordt. In de andere artikelen gaan we in op:

  • Hoe maak ik een social board aan?
  • Hoe ziet het social board voor deelnemers eruit?